Polpak

niedziela, 1 kwietnia 2018

Plan recenzji - kwiecień 2018 r.


Marzec br. okazał się być bardzo obfity w nowe recenzje na łamach Stereo i Kolorowo, ukazało się aż 18. postów, co uważam za spory sukces. Równolegle spadała na mnie nieoczekiwana "klęska urodzaju" - zostałem wręcz zasypany nowymi testowymi urządzeniami hi-fi; obecnie mam u siebie całą stertę sprzętów, którą sukcesywnie będę w kwietniu opisywać. Ale proszę o cierpliwość, ponieważ, aby jakość recenzji nie ucierpiała, potrzebuję czasu na zapoznanie się z danym sprzętem, dokładne go osłuchanie i porównanie z innymi, a potem na obfotografowanie, opisanie i korektę tekstu. A to musi nieco potrwać...

Kwietniowy harmonogram tekstów przedstawia się następująco:

1. Mam już na ukończeniu tekst recenzji włoskiego wzmacniacza zintegrowanego Monrio MC207 MKII (zobacz zapowiedź testu TUTAJ). Dla mnie ten wzmacniacz to wielka niespodzianka, bo nigdy przedtem, ani nie słyszałem o firmie Monrio, ani nie miałem kontaktu z jej produktami. Zaś wzmacniacz okazał się grać po prostu fantastycznie - emfatycznie, żyźnie, soczyście, przestrzennie i wspaniale plastycznie. I do tego wysoce kulturalnie i czysto.




2. Zaraz po teście Monrio MC207 MKII chciałbym opisać intrygujące polskie monitory Industrial Acoustic Concrete 01 (zapowiedź TUTAJ) wykonane prawie z całości z ...betonu. Tak, z trzycentymetrowej warstwy betonu. Czyli z cementu i kruszywa, choć sama konstrukcja wewnętrzna oparta jest na szkielecie z MDF. Jednakże, jak okazuje się, beton nie umniejsza walorów brzmieniowych głośników, a wręcz odwrotnie - Concrete 01 grają bardzo ładnie.




3. Na początku kwietnia będę opisywać kolejne kolumny - tym razem podłogowe niemieckie Quadral Aurum Rodan 9 (czytaj TUTAJ) w czerwonym wykończeniu skrzynek. Kolumny te są nieprawdopodobnie piękne - czerwień obudowy wspaniale współgra z kompaktową bryłą skrzynek. Ponadto zastosowane przetworniki oraz ich kapitalna aplikacja powodują, że Quadrale mają pierwszorzędny dźwięk - mocny, plastyczny i przestrzenny.




4. Od ponad miesiąca testuję ciekawe przewody audio brytyjskiej marki Black Rhodium. Bielsko-bialski dystrybutor wysłał do mnie cały set tych przewodów (interkonekty analogowe RCA Black Rhodium Symphony 18interkonekty analogowe XLR Black Rhodium Sonata VS-1 oraz przewody głośnikowe Black Rhodium Quickstep 3 m), lecz obecnie koncentruję się na nowych interkonektach analogowych Black Rhodium Symphony 18 (zobacz TUTAJ). Mam nadzieję je opisać w kolejnych dniach.




5. W kwietniu nie zabraknie też sprzętów z segmentu audio-vintage, a mam u siebie coś ciekawego - prosto z warszawskiego Nomos Audio Vitage (zobacz TUTAJ). Tym razem przenoszę się w głębokie lata 60-te XX wieku... Mogę uchylić rąbka tajemnicy i napisać, że przewiduję opisać kultowy wzmacniacz lampowy Klein+Hummel Telewatt VS56 z 1963 roku.




6. W kolejce oczekuje najnowszy wzmacniacz hybrydowy polskiej marki Taga Harmony. To model Taga Harmony HTA-800, a jego zapowiedź można znaleźć TUTAJ. Bardzo ciekawe urządzenie. I "wszystkomające".




7. Następnie planuję opisać włoski zestaw wzmacniacz zintegrowany i odtwarzacz płyt CD Synthesis 37DC i Synthesis 14DC (czytaj TUTAJ). Co ciekawe, zarówno wzmacniacz, jak i odtwarzacz wyposażone są w stopnie lampowe.




8. Mam u siebie ultra-premierową perełkę prosto z UK. To najnowszy przedwzmacniacz gramofonowy MM/MC Musical Fidelity Nu-Visa VINYL (zobacz zapowiedź TUTAJ). Po prostu referencyjna rewelacja! 




9. Niestrudzony pan Zbigniew Jerzyński z  Hiend-Audio (firmowa strona TUTAJ) dostarczył mi aż trzy swoje nowe przewody zasilające do odsłuchów. Są to Inception X.5 na bazie wtyków Furutech i Wattgate, Inception X.5 tylko na Wattgate oraz Picasso na Furutech i Wattgate. Ciekawe co tym razem zaproponują te kable, bo poprzednio testowane Cheetah i PeaceMaker wspominam bardzo korzystnie.




10. Kwiecień chciałbym zamknąć testem przewodów głośnikowych Kimber Kable BiFocal X (zobacz TUTAJ). Mam je u siebie już od tygodnia a nie zdążyłem jeszcze dać ich osobnej zapowiedzi testowej. Niebawem to uczynię, bo kable bez wątpliwości zasługują na specjalną atencję.

(Przewód BiFocal X widoczny za kolumną)


Tym razem podaję plan recenzji opierając się wyłącznie na sprzęcie, który mam już u siebie na stanie. Pewnie kilka różnych urządzeń nadejdzie do mnie w ciągu kwietnia, wówczas zapowiem je osobnym wpisem na blogu.

Zapraszam do kwietniowej lektury Stereo i Kolorowo!

1 komentarz:

  1. To improove your acoustic treatments, look this site : https://www.pytaudio.com

    Their products are very efficient.

    OdpowiedzUsuń

Komentarz będzie oczekiwać na moderację